tankar om att sälja sin kropp..

Malle är och jobbar och för en gång skull sitter jag hemma och snöar in i olika forum. Stötte på en tråd där en kvinna tvingas sälja sin kropp för att få bo kvar i sin lägenhet och ha kvar sina barn. Folk säger till henne att hon är en hemsk mäniska, andra hyllar henne. Det fick mig att försöka mig att tänka mig in i hennes situation.

Om jag vore en ensamstående 2 barnsmamma, ingen inkomst för att jag för tillfället hamnat i en ekonomisk svacka.  Hot om vräkning om inte 2 månadshyror kommer in om en vecka, risk att förlora barnen om jag blir bostadslös. Vad skulle man göra? Måste ha in pengar snabbt, ingen i familjen som kan hjälpa en för att de själva är fattiga, socialen vägrar ta sig ann ens ärende. Alla möjligheter är totalt körda, finns inget att sälja, ingen att låna utav.
Jag tror jag skulle göra som henne. jag skulle sälja min kropp. Folk säger att hon inte kommer kunna leva med sig själv efteråt Min första tanke är, hur ska man kunna leva med sig själv om man förlorar sina barn? Folk säger att hon kommer bli mördad, falla ner i drogträsket och att hon förlorar all sin värdighet. Jag tänker, vi bor i sverige, hur ofta läser vi om att horor blir mördade? Droger? Använder hon inte det innan varför skulle hon börja med det då? Bara för att man säljer sig behöver väl inte det betyda att man ska knarka? 

Folk skriver till henne att hon är en dålig mamma och att socialen borde ta hennes barn från henne, jag tycker att hon är en bra mamma, det är inte många som skulle gå så långt att sälja sig själv för att få behålla sina barn. 
Folk säger till henne att hon är egoistisk, jag tycker tvärtom. Hon SÄLJER ju till o med sin  kropp för sina barn skull.


Om jag vore i hennes sits skulle jag göra som henne, iallafall som en tillfällig lösning tills man kom på fötter igen. Snabba pengar och det är ju för gudsskull bara sex. Tänk om ni skulle fått ett par tusen för de dära fylleknullen man ångrar. Men visst, det gäller ju att sköta det snyggt och vara försiktig. Hur många av oss har inte haft sex med någon man ångrar, ligger folk och gråter sig till sömns av det? Nä, jag hade gjort det med stolthet. För jag vet att då hade jag gjort allt för mina barn.

Hur skulle ni göra om sista utvägen för att få behålla sina barn vore att sälja sin kropp? 


Kommentarer
Postat av: Jonna M

Jag skulle nog också göra det för mina barns skull.. Det är en svår situation men en förälder gör allt för sitt barn..

2010-08-21 @ 10:47:26
URL: http://nockanpockan.blogg.se/
Postat av: Thess

Det är väl klart man skulle, om man inte hade något annat val. Sviker samhället en på så sett att man inte ens kan få hjälp av soc en månad när man inte har några pengar så ska dom inte gnälla över att folk tar till drastiska metoder för att få tak över huvudet och mat på bordet åt sina barn!

2010-08-29 @ 13:06:41
URL: http://pitbullqueen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0