strawberry daiquiri <3


Igår var en bra dag. Vaknade tidigt och försökte få ut det mesta av dagen. Städade och gjorde fint här hemma sen lyckades petter tjata ut oss till näset. När blev det massa sol och mys. Killarna badade och jag satt o slöa på stranden. Fan jag måste köpa ny bikini snart. Har blivit lite rund om rumpan så ingen av dem passar längre. Orkade inte laga mat så det blev en kycklingrulle. Petter somnade gott efter det och jag och Malle gick ner till Kontiki, Det var reggaekväll och ras cricket spelade. Var rätt trevligt men alkoholen var treligare haha. drack en supergod daiquiri med jordgubb och chili i. Efter några timmar gick vi hem och tog en nattpromenard med Devlan.

Idag har vi gjrot pannkakor (igen!) och bara slöat. Malle har dratt och jobbat nu och jag satte mig här en stund. Ska snart plocka ut ur disken och sen försöka göra något vettigt. Vi har valt ut möbler till vardagsrummet nu, blir en pianolackad ttevebänk i retrostil, svart bord och lila matta, Till sovrummet ska vi sköpa en stooor garderob med skjutdörrar, svart varav en är en helspegel. Då kan man få ordning i klädkammaren och mina kläder flyttas in i sovrummet och vi har bara den till handukar, gardiner, sängkläder och dylikt. Och ja, djurmat med. 
Färgen i vardagsrummet blir mörklila. Kommer ju aldrig vilja flytta härifrån sen. Fast jag vet att de kommer ske inom en huffsat snar framtid iallafall. Börjat prata om hus i alingsås eller utanför. Men fram tills dess vill jag ha det fint här hemma!

Nu är det bara en vecka kvar på jobbet. Ska bli underbart att efter snart 3 år utan semester få 4 veckors ledigt. Jag vet att jag tjatar mycket om min semster men jag längtar så sjukt mycket. Att få träffa min älskling mer än 4 dagar på en månad känns som en stor befrielse. Sen att vi ska åka iväg är liksom bara grädde på moset. Perfekt sätt att fira 1 år tillsammans och hans 35 års dag. 1 år, ja jisses vad det gått fort och så mycket vi fått gjort. Har aldrig varit med om ett så lungt förhållande som vi har. Och det blir bara bättre för varje dag som går, tilliten blir starkare och vi bygger upp en framtid, ett liv tillsammans.  Tror att all skit vi fick utstå i början bara gjort att vi drogs närmre och lärde känna varann på ett helt annat plan. Sen att man fick veta vilka som var en riktiga vänner var ju bara ett plus i kanten. :-)

Nä nu ska jag plocka ut disken sen ut med devil och ta en dusch och ja ni vet allt sånt man måste göra... Ha det bra sötnosar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0